torsdag 10 maj 2012

Pysslat

Det är vad jag har gjort både igår och idag när Alex har sovit middag, det är lika bra att passa på när regnet öser ner och man inte har alltför mycket måsten här i livet. Mycket av det som har gjorts är kort som ska ges bort under våren/försommaren men jag gjorde en LO som är på alla barnen i föräldragruppen. Kortet är nog ganska exakt ett år gammalt, men ändå aktuellt. Jag kanske borde framkalla lite nya bilder, det börjar bli dags för det nu.




Designarket kommer jag inte ihåg när och var jag köpte det men de andra papperna är från Tilda Papercraft och heter Frosted Bluegreen som jag fick av Therese och hennes sambo när jag fyllde år i vintras och jag älskar de papperna, de passar till otroligt mycket mera än bara varandra vilket vissa papper bara gör enligt mig. Denna LO är gjord i samma stil som en jag gjorde tidigare i vintras, jag tänkte de skulle matcha lite så den har jag haft som mall. Denna är 18 i utmaningen och jag har ca 10 saker till som inte är visade, mest kort som ska ges bort så de kommer så småningom.

Nu under kvällen har jag och hanen varit till Marieberg och handlat en hel del. En del saker var välbehövliga och en del lite mindre. Och som vanligt när man ska ha något på IKEA så har det utgått ur sortimentet så nu blir det att jag hyllan Smådal på blocket, så länge blir det en Billy i sovrummet, Daniel var inte helt förtjust i en provisorisk lösning, men min boksituation börjar bli akut och det kan dröja år innan jag får rätt hylla och jag behöver som sagt en nu. Alex fick däremot vara hos sin farmor, han är inte helt nöjd med att följa med och handla så vi lämnar gärna honom just nu.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Det är mysigt att pyssla när det regnar! Jag får faktiskt bättre inspiration då, kanske för att jag inte blir så stressad av att vara utomhus istället :)
    Roligt att du får användning av pappren, gullig LO.
    Kram

    SvaraRadera