måndag 21 maj 2012

Etiketter


Svampburkarna har fått sig ett lyft med nya etiketter, de hade länge bönat och bett att bli av med juletiketterna. De blev dock lite stora upptäckte jag när de kom på plats. Men de får nog sitta ett tag ialf.
 





Vattnet fick en ny också, den har varit utan ett bra tag nu. Pappret är från Tim Holtz om jag har lyckats tyda framsidan på designarken rätt. De är kanonfina de papperna, men lite svårarbetade för mig som nybörjare, men det tar sig nog det också. Som vanligt när jag har en idé och har lite bråttom så glömmer jag jämt att rugga kanterna med en sax och sen på med lite distress ink på kanterna, det är dock inte försent än i detta fall. Dessa etiketter blev nummer 23, 24, 25 och 26 till utmaningen. Eftersom jag så gärna vill bli klar så räknar jag dem en och en även fast det har gått åt minimalt med material till dem.

Idag har vi tagit bort bandaget på Alex han och det hade läkt ihop jättefint. Det känns lite konstigt att se fingrarna spreta istället för att sitta ihop, men jag kommer nog att vänja mig. Till hösten/vintern kommer nästa operation att ske. Då kommer det säras på mera fingrar och det ska även flyttas en muskel från lillfingret till tummen så att finmotoriken kommer bli bättre. Den är just nu nästan obefintlig i högerhanden.

Nu har även jag gett mig in i rabarberpaj-träsket. Jag gjorde en ny variant med recept från tv-programmet Gokväll och den blev toksöt. Om ni får för er att göra den så gör bara hälften av mandelkrämen om ni gör en stor normalpaj.

Så fort plutt har somnat så ska det bli Star Trek.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar