söndag 1 april 2012

Vår eller?

Jo på förmiddagen när jag var ute och planterade om några paprikor var det minsann vår ute med kalla vindar, tom så mycket vår att tvätten åkte ut.


Sen när vi kom hem från Marieberg var det bara att plocka in den och strax därefter vräkte det ner snö. På Marieberg var vi jättelänge och fick med ungefär två påsar hem. Att handla med barn är inte helt lätt alla gånger, det ska ätas mat, bytas blöjor och in och ut ur bilen typ 100 gånger om man som vi ska inte på några affärer runtomkring. Men vi fick med oss en rutschkana hem och underkläder till mig som var på tiden. Jag får mindre panik när jag närmar mig den avdelningen för det finns sällan snygga underkläder i min storlek, jag får alltför oftast hålla mig till enfärgat. Att det knappt finns snygga BH:s i storlekar över 75C är enligt mig en skandal. Värst är HM:s avdelning, den är ju till för barn med deras små storlekar. Så Daniel fick  återigen gnälla över tråkiga underkläder. Nästa gång får han leta på underkläder och då ska jag se om han hittar något. Lite annat smått och gott följde också med hem. Dock inga små korgar som vi kan ha leksaker i som ska vara i avslutningshyllorna i köket, de som vi har från IKEA håller på och ramlar i småbitar.

Nu håller vi tummarna för att Alex sover bra i sitt rum inatt också. Fast inatt får Daniel springa, själv ska jag upp i ottan och då behövs varenda minut sömn jag kan få.

Live long and prosper

3 kommentarer:

  1. Jag har också tråkiga underkläder, i alla fall på överdelen.

    SvaraRadera
  2. Kolla in new yorker, tror att det finns där även till dig. Där finns minsann annat än tråkiga underkläder :)

    SvaraRadera
  3. Till mina bomber finns bara tant-bh:ar, underdelen köper jag på Triumph, riktiga sloggi som drar in magen och sitter som en smäck.

    SvaraRadera