söndag 25 mars 2012

Påskris


Årets påskris får vara utomhus i år av den enkla anledningen att jag inte har någon bra plats att ställa riset på och sen har katterna ner riset några gånger för mycket.

Idag fick bli en innedag för min del för min hals börjar på att bli tjock och är jag inne idag så slipper jag kanske att bli ännu sämre. Sen så var det inga jätteakuta saker som jag skulle göra ute heller för den delen. Så det kan vänta ett tag till. Inne blir det nog inte så mycket gjort heller och min käre make lär jag inte heller knappt se idag för Alex hade sovit dåligt och då får ju inte Daniel heller någon sömn, så när jag gick upp så gick han och la sig. Men bättre det än att han bara går och gnäller. Ska jag vara helt ärlig så tror jag att han blir gnälligare än mig vid lite sömn, men det kommer han aldrig att erkänna. Sen så sover jag bättre än honom alla kategorier, för vaknar Alex på natten så somnar jag om oftast före Alex och det säger väl allt. Men jag klagar absolut inte, jag ser det som en tillgång och tycker det är tråkigt att Daniel inte är lika lättsomnad.

Nu blir det duschen för det orkade jag inte inatt och nu på förmiddagen valde jag att bada Alex istället och sen var han skittrött, men nu sover han och jag ska duscha och klippa naglarna, de är en mindre katastrof. Man kanske skulle ta och bli preggo igen för då hade jag minsann fina naglar, nu är de en mindre katastrof och tyvärr får vi inte ha behandlade naglar på jobbet, annars hade ett par gelé naglar suttit fint nu.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Vad härligt det har varit att kunna vara ute. Fint ni gjort med påskris, jag kommer nog också bara ha mitt ute. Det var inget för barn, har jag märkt :) Satte klipp från päronträdet i en vattenkanna och hon var ju där på ett nafs och undersökte (ganska hårdhänt), så ute är nog bäst!
    Kram

    SvaraRadera