söndag 4 mars 2012

Ännu flera böcker

Jag förstår inte, jag kommer bara hem med böcker när jag åker på loppisar, lite annat också men mest böcker just nu. Detta är gårdagens skörd.


Lite annat kom hem också, men det kommer nog inte hamna här. Lite leksaker till Alex och en stor gryta som Daniel ska göra fonder i. Sen köptes det även tyg på gårdsbutiken Sy och sprätta som ligger i Rala utanför Sannahed. Så nu ska jag ta tag i och sy nya köksgardiner. Hur det ska gå vet jag inte, för jag lyckade inte trä symaskinen igår tårarna var inte långt borta. Men som tur är fick Daniel iordning på det. Det där med att läsa instruktioner är inte mina starka sida. Jag läser dem men jag förstår inte vad det står. Men nu är de andra ute på promenad och jag ska provsy lite tygstycken och med lite tur kanske jag hinner klippa och nåla lite på gardinerna. Med ännu mera tur kommer symaskinen undan med livet i behåll.

I eftermiddag blir det ett-årskalas och efter det ska vi hälsa på en nyfödd bebis som föddes i natten mellan måndag och tisdag. Mest ser jag framemot att snusa nyfödd bebis. Kanske snor med mig bebisen hem också, men det får jag nog varken för föräldrarna eller Daniel så det är nog bäst att låta bli.

Live long and prosper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar