söndag 5 februari 2012

Mellon

Igår drog Mellofestivalen igång och för första gången på några år så utbrister jag inte ÄNTLIGEN. Visst jag älskar fortfarande spektaklet, men de har ju verkligen de mest absoluta sämsta programledarna. Helena och Sarah var okej, men Gina snälla vem släppte ens in i henne i tv-rutan. Hon var skitdålig i Musikhjälpen men där slapp man ju se henne om man lyssnade på radion. Men nu var man ju tvungen att se på henne. Det var ju för väl att Torsten Flinck tog henne på rumpan, helt klart det näst bästa på hela kvällen. Det bästa var när Dead By April gick in till Imperial March, bara det förtjänade en biljett till Globen. Om ni inte vet vad Imperial March är för någonting så får ni googla och sen skaffa er ett liv.

Låtarna kan jag inte uttala mig så mycket om uppfattade bara tre saker, Imperial March, Loreens låt och när Torsten tafsade på Gina. Resten var bara skit. Men nästa helg sitter jag säkert framför tv.n igen för då har jag öppningshelg och orkar ändå inte titta på film.

Idag har vi varit till P-boda för att fixa min bil. Det var riktigt trevligt, karlarna som fick meka bil håller nog inte med, men jag och Therese hade trevligt ialf. De fick även smaka på det goda fikat jag gjorde tidigare i helgen.

När jag kom hem var det inte lika trevligt för pannan hade stannat och Daniel var på väg ner mot Slöinge. Det hjälpte inte ett skit att jag var inne och sparkade på förrådssäcken, först med barn och sen utan barn. Så nu är pannan inställd på bara el. Dyrt som fan också. Men huset börjar bli varmt från att ha varit runt 15 grader är det nog ialf 17 grader. Förutom i köket för där fick ugnsluckan åka upp med ugnen på. Man får ju inte vara dum. Det var inte min mor för ca 25 år sen när hon körde tidningar i smällkalla vintern och värmen strulade i bilen, när hon kom hem stoppade hon fötterna i ugnen för att tina upp dem.

Imorgon väntar nya äventyr för pga sjuk barnvakt och en make i Slöinge så är jag hemma från jobbet måndag och tisdag. Så det blir Öppna förskolan och sen tandläkarn på eftermiddagen och det ser jag inte framemot för jag har varit skitslarvig med mina plackers och jag har fortfarande inte köpt någon eltandborste som tandläkaren har tjatat om i några år.

Live Long and Prosper

1 kommentar:

  1. Jag gillade inte Gina i musikhjälpen, men i går var hon helt okej. Tänkte faktiskt på på dig och maken när de spelade imperial march ;0)

    SvaraRadera