onsdag 1 februari 2012

Griffeltavla

För några veckor sen blev jag 30 och fick en hel del fina presenter. Jag tänkt vissa griffeltavlan som jag fick av Therese och hennes sambo. Nu har den äntligen kommit upp i köket.



Förut hade jag en tavla som hängde där som är lite större än griffeltavlan så det ser lite naket ut just nu. Men det var smidigt att använda samma skruvhål, men vem vet, jag kanske flyttar griffeltavlan åt nåt håll och får upp en tavellist eller något att ställa receptböcker på. Men först och främst måste julgardinerna ner, men det är så jävla tråkigt att byta gardiner i köket, för man måste vara två för att byta de som är runt köksbordet och så brukar det bli några svordomar eller blomkrukor på bordet/golvet. Det sistnämnda hände när Daniel skulle hålla i gardinstången samtidigt som han hade Gösta på armen, det var katt, gardinstänger och blommor överallt. Men attans vad vi skrattade åt det.

Imorgon väntar ännu ett öppningspass. Hade turen att få jobba det istället för 11-20. Ibland blir man glad när kollegor är sjuka.

1 kommentar:

  1. De är bra de där tavlorna, gjorde en själv för ett par år sedan. Antagligen tröttnade jag på den som så mycket annat här hemma, för den sitter inte uppe längre ;0)

    Byggnaden hos mig är tro det eller ej stadsbiblioteket i Landskrona. Snygg kåk för att vara en kommunal-inrättning.

    SvaraRadera