torsdag 5 januari 2012

Torsdag

Tjoho idag är det torsdag och ikväll jobbar jag sista stängningen och sen är jag ledig i tio dagar. Man måste ju slå på stort när man fyller 30 år. Nu är det inte långt kvar tills jag blir ännu äldre och någon 30-års kris har inte jag sett röken av. Jag har inte skaffat mig en yngre pojkvän, inte en häftig bil, inte en massa nya kläder eller liknande (fast det skulle behövas). Jag har dessutom inte börjat baka än... helt olikt mig, men eftersom på lördag när släkten kommer blir det först mat så tänkte jag spara lite på fikat så det ska fixas imorgon och så är det lite kvar från Alex kalas som kommer åka fram igen.

Sen ska jag vila en vecka innan det blir fest med vänner. Då har jag styrt upp en  barnfri fest för jag vill ha en fest där man ska kunna dricka alkohol utan att tänka på att några barn får men av fulla människor. Och det är förvånansvärt många som har fixat barnvakt och tackat ja och det tycker jag är superkul. Men faktum är att det är väldigt få fester nu för tiden som är barnfria i vår bekantskapskrets så de kanske tycker det ska bli skönt att umgås med vuxna på tu man hand och inte jaga en massa barn. Jag ser ialf framemot det.

Efter mina lediga tio dagar väntar allvaret, då både Daniel och jag ska arbeta heltid. Men som tur är är det under en begränsad period för sen i maj går Daniel hem igen, jag tycker inte han är annat än pappaledig. Sen blir det dagis. Men just nu börjar jag bäva med allt pusslande som mina stängningar kräver. Man kanske skulle ha tackat jag till första assistent tjänsten i höstas men att jobba mycket 11-20 och 9-18 under hösten lockade inte alls.

Mycket prat och lite bilder blev det men idag kändes det rätt.

2 kommentarer:

  1. Många päron uppskattar nog en kväll utan glinen. Även om det är svårt att erkänna det.

    SvaraRadera
  2. Hör av dig om du vill ha hjälp inför partyt! Här går ugnen varm dygnet runt vettu :)
    Kram

    SvaraRadera