lördag 21 januari 2012

Lördag

Tjoho lördag och jag jobbar stängningshelg. Men jag ser det positiva med det och det är att jag med gott samvete kan intaga gästsängen och ta lite sovmorgon. Idag blev den till elva och det var inte helt populärt av maken men det struntar jag i. Eftersom vi bara är lediga samtidigt varannan helg så betyder ju det att en gång varannan vecka får man sova ostört och inte ska jobba. Inte mycket alltså så då kan jag gott utnyttja stängningshelgerna till sovmorgon och ge Daniel en extra nån gång på mina lediga helger. Men jag tror knappast att han har fattat det utan är mera åt det hållet att med småbarn ska man inte sova alls.

Nåväl idag fanns det planer på loppisen i Gropen, men eftersom jag tog sovmorgon och inte Alex så sover Daniel nu istället. Tilläggas bör att Daniel har sovit middag betydligt mer än vad jag gjorde under min föräldraledighet.

Huvudvärk deluxe idag, vilken underbar lördag detta kommer att bli. Nåväl Alex sover nu och jag tänkte inte göra nånting, kanske börja på en ny bok. Har ju en hel drös med olästa böcker och flera blev det efter helgens bokbyte på min 30-årsfest. Funderar på att göra något liknande med släkten nån gång vi har kalas. Jag tycker det är skoj, nya (eller begagnade) böcker gratis är alltid skoj och med lite tur hittar man bra böcker som man aldrig hade köpt annars.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Passa på att sova så mycket du kan, då orkar du mer när du sovit ut, istället för att vara en gäspande zombie.

    Jag har varit på loppis i dag, bland annat i Brunnsparken, kom hem med flera superbilliga fynd!
    Kram

    SvaraRadera