tisdag 27 december 2011

Paus

Nu är det lite paus i vardagsbestyren som aldrig tar slut verkar det som. Dagen till ära har jag gjort barnmat, vit fisk med potatis och grönsaker fick det bli idag. Om energi finnes när disken är fixad ska det plockas in tvätt och strykas lite också. Men mest ser jag framemot morgondagen, då är jag ledig och dagen ska spenderas på Marieberg Galleria och IKEA för att göra av med alla pengar som blev kvar på lönen. Denna gång står det lite kläder åt mig på inköpslistan och det har jag knappt köpt de två senaste åren pga graviditet och amning och sen brist på pengar. Så nån gång de närmsta veckorna ska klädkammaren storrensas på allt onödigt, detta är ett projekt jag ser framemot då på tok för mycket kläder inte används just nu.

Julen är jag bra sugen på att städa bort, kanske blir ett projekt för nyårsdagen då jag faktiskt är ledig i år. Vad som ska upp istället har jag ingen aning om eftersom jag är trött på mycket av det som var innan. Med lite tur kanske köket ser lite anständigt ut innan jag fyller år, fast vissa julprylar som inte är så juliga får nog bli kvar ett tag till.

Nä diska och fixa inköpslista till imorgon och fila fötterna står också på dagens schema och med lite tur kanske jag hinner till jobbet också för årets sista stängning för min del.

En liten önskelänk kommer också klicka här för att se vad jag önskar mig när jag fyller år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar