måndag 14 november 2011

Ledig

Idag har jag äntligen en ledig dag, men precis som alla andra lediga dagar så bokas de upp med tusen olika saker. Idag var det först ett besök till handkirurgen med Alex. Hans hand utvecklas fint och nån gång under vintern/tidig vår kommer han att bli opererad. Då kommer de att separera hans pekfinger och långfinger som sitter ihop och även mellan lillfingret och ringfingret. Detta är något som jag inte ser framemot över huvudtaget.

Efter besöket blev det en tur upp på stan till Panduro som borde gå runt på bara mig vid det här laget. Men lite saker till julpyssel handlades så snart ska det bli julfint hemma. Tror däremot att en del pysselsaker får flytta ner så jag kan pyssla oftare. Övervåningen ligger lite off och med en kille som förflyttar sig och vi inte har fått upp en grind däruppe så blir det inte så mycket däruppe.

Nu har jag landat hemma hos svärföräldrarna i en av deras fåtöljer på lite försenat Fars dag firande. Ikväll hoppas jag på en bättre läggning av Alex. Då det numera tar en timme innan han somnar, men de tre senaste kvällarna har vi antingen haft besök hemma eller så har han somnat i bilen på väg hem. Men ikväll hoppas jag på rätt förutsättningar och ett snällare barn.

Live long and prosper

1 kommentar:

  1. Vad bra att det ser så bra ut för lillkillen. Nej jag avundas er inte den pärsen ni får framför er, men det fixar ni tillsammans galant!
    Ang. lingonriskransen så såg jag den hängande hemma hos syrran igår, och den var jättefin fortfarande. Den har torkat, men den är ju fortfarande grön när den torkar så det spelar ju inte så stor roll... Så bara man passar på att pyssla innan riset torkar borde det inte vara några problem.
    Kram

    SvaraRadera