söndag 20 november 2011

Julpyssel

Igår blev det lite julpyssel med Therese, barnen lekte på nedervåningen och vi satt på övervåningen, helt perfekt. Det som gjordes var julgranar av en bok. Så här snygga blev mina. Det syns inte så bra på bilderna men jag har haft på glitterlim längs med kanterna så det ser ut som om det har runnit lite. Idén till granen fick jag från tidningen 101 nya idéer. De var väldigt lätta att göra när man väl kom på hur man skulle vika pappret. Det blå hjärtat har jag klippt ut och sen målat med glitterlim, men jag är inte riktigt nöjd med det så på det andra blev det färdiga stjärnor som jag hade. Närbilder tänkte jag inte på att ta, men det kanske dyker upp senare.



Alex är ett stort fan av vinjetter, favoriten är The Big Bang Theory, men Simpsons fungerar bra det med. Inatt slog han till med 13h nattsömn, fast med några avbrott som att stoppa i nappen och sen en vällingpaus imorse. Men på det stora hela ska jag inte klaga.

Snart ska vi iväg på julmarknad i Edsberg och sen ska jag baka lussebullar och om jag har energi ska jag även måla barngrindar, men jag tvivlar på att den energin kommer att finnas.

Live Long and Prosper

1 kommentar:

  1. Sådana föräldrar sådan son... :)
    Tack för en trevlig dag. Dina grana blev också superläckra, tack för inspirationen!
    Smart att ta med till jobbet. Kanske blir värsta bokvikargänget runt bordet :P
    Ha en bra dag, Kram

    SvaraRadera