tisdag 25 oktober 2011

Nattblogg

Jag satt och kollade igenom lite bilder för lite blogginspiration och jag hittade en bild på en sockerlåda som inte varit med här tidigare. Vilken auktion den är inropad på har jag ingen aning om.


Den är inte i lika bra skick som den andra jag har, men den är helt okej. Dessutom har jag kommit på vad jag ska ha lådorna till. De ska skruvas upp på en vägg och bli hyllor. Än så länge har jag för få lådor och jag har ingen aning om vilken vägg de ska hamna på heller, men det löser sig nog.

Nu har jag avverkat den första stängningen denna vecka och den gick bra tills jag skulle åka hem. Jag fick skjutsa hem en kollega till Hallsberg och som vanligt kör jag som en biltjuv när jag åker ut från Donkan/Statoil i Brändåsen fast denna gång skulle farbror blå fika lite på Statoil, men de tyckte det var bättre att följa efter mig istället. Som tur var så såg min kollega att det kunde vara en polisbil som följde efter mig så det var bara att hålla hastigheten. Men de stannade mig till slut och det är ju klart att min kollega känner polisen han känner nog varenda människa i Hallsberg. Jag fick även blåsa en sväng också och denna gång hissade jag ner rätt ruta, det gjorde inte för 100 år sen när jag blev stannad i en nykterhetskontroll en lördagnatt när jag bodde i Örebro.. De trodde väl det var nån onykter människa som hade försökt handla hamburgare. Några böter fick jag inte ialf så jag ska inte klaga.

Nu ska det snart sovas, det är nackdelen när jag sover i gästrummet när jag stänger, jag hamnar framför datorn eftersom jag inte stör någon.

Live Long And Prosper

1 kommentar:

  1. Bra idé att använda lådorna som hyllor. Jag har en äppellåda från Kivik som hylla.

    Det där med att hissa ned rätt ruta kan vara svårt, pappa brukar hissa ned alla rutor utom sin egen när han sitter vid ratten ;0)

    SvaraRadera