onsdag 12 oktober 2011

Hösten är här på riktigt nu



Nu har även hösten hittat hit på riktigt. Jag har idag slängt en hel del från pallkragarna, squaschen, dillen, chilin har idag blivit dödade av mig. Fast frosten tog dem nog först. Även en del blommor från trappen fick ryka idag med, men tagetesen var fortfarande fräsch så den får hänga med ett tag till. Sen fick sig både rabatten och plattgången en omgång så nu är även de ogräsfria.


Några chilisar fick dessutom följa med in för att torkas. Skörden av chili har varit stor, men jag har inte många torkade. En del missade jag helt enkelt att skörda så de blev dåliga redan på plantan, sen har jag försökt torka dem i ugnen med blandat resultat. Första plåten var inne för länge, den andra blev bra och den tredje glömdes bort av Daniel då jag var på jobbet.

Ikväll ska det jobbas, hur det ska gå är en gåta då jag för tillfället är slut efter trädgårdsarbetet och efter det tidiga förmiddagsbesöket hos grannen. Tanken finns på en promenad med Alex så han får komma ut lite, men just nu känns den väldigt avlägsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar