lördag 17 september 2011

Skördat idag igen

Jodå idag efter jobbet så tvingade jag ut hela familjen för att få lite ordning i trädgården. Lite blommor och andra grönsaker slängdes. Så nu är det väldigt naket ute på trappen.

 Lilla pluttungen som inte är så lite var glad nästan hela tiden, men han tröttnade till slut. Nu åker han race-lopp med gå-stolen. Jag försökte få honom att åla lite på golvet men det var inte poppis.
 En del av morötterna var lite missbildade. Jag trodde det var jord från Atle som Daniel köpt, men det var nog från Sakab. Jag kommer nog inte skala dessa då jag har jättesvårt för missbildade växter.
Gösta fick som vanligt för sig att han skulle gödsla lite. Men det var första gången i år som vi har sett han gödsla pallkragarna. Han kanske är rädd för växterna.

 Morötterna fick hamna i en hink med jord som står i källaren nu.
 Chilisarna växer för fullt. Jag funderar på när jag måste ta in dem. Paprikorna fick flytta in igår kväll då det skulle bli frost. Nu står de i ett hörn och surar.
Jo naket blev det. Men som tur är så har inte riktigt allt blommat över. Sen kanske det blir lite höstväxter ute. Gurkor hade vi kvar ute så Daniel håller på och lägger in en sista omgång nu. Mycket gurkor blev det och frågan är om det blir några nästa år. Vi lär ha en hel del kvar och då är det bättre att sätta något annat.

1 kommentar:

  1. Duktiga Ni har varit! Det vart ju så mycket att skörda av det ni satt. Tack för det som vi har fått smaka på! Väntar på "Gurkburken".
    Skönt att vara ute i det vackra höstvädret. Jag passade också på att slänga några av mina växter. Men hade inte hjärta att slänga några som blommar och är fina ännu.

    Vad söt och glad Alexander var på kortet!
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera