måndag 5 september 2011

Etiketter till svamp


De torkade trattkantarellerna och svarta trumpetsvampen har fått lite nya etiketter i lite höstigare färger.


 Lite närbilder bjuder jag på också. Idag är kroppen och huvudet helt mupp, jag kan väl inte påstå att jag har saknat stängningshelgerna. Men jag hade kunnat sluppit dem, men att jobba mest 9-18 eller 10-19 lockade inte alls med ett litet barn, så det är bara att bita ihop. Kan ju säga att jag just nu är lika trött som när A var riktigt liten och skulle äta halva nätterna. På den nivån är jag nu. Tur att jag är ledig idag.

Min man har lämnat mig för svampskogen idag, jag hade gärnat velat följa med, men A i bärsele lockade sådär. Hanen var dessutom ute igår (då var A hos sin farmor) och hittade en massa olika svampar. Så idag blir det en paj med blandade svampar. Vem vet det kanske dyker upp lite svampbilder sen. Har en hel korg med svamp i kylen, men då jag inte har en aning om vad svamparna heter så blev det ingen bild nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar