måndag 19 september 2011

Auktion

Jodå nu i helgen har Daniel varit iväg på lite loppisar och auktioner. I lördags blev det en del loppisar själv med Alex och igår hade han sin mamma med när det bar iväg på auktioner uppe i Kopparbergstrakten. En annan jobbade hela helgen. I lördags kom han hem tomhänt men igår var nästan hela bilen full.

 Det blev lite porslin. Jag har lite udda tallrikar från förut och då har tanken funnits på att göra ett kakfat, men jag kommer aldrig att borra och att få Daniel att göra det måste jag tjata hål i huvudet på honom och det är inte min melodi. Så nu finns planerna på att ha en udda servis. De tankarna har jag haft ett bra tag men har aldrig skridit till verket. Så nu ska det köpas fina gamla tallrikar om jag springer över sådana. För billiga måste de vara.

Sen ropades även dessa såssnipor in. Eller vi tror det är såssnipor. Fina är de ialf och just nu står de i en avslutningshylla i köket. Får se var de hamnar i framtiden.


För några veckor sedan var det loppis på IKEA parkeringen och då kom Daniel hem med denna ljusstake. Jag jobbade som vanligt. Ljusstaken blir bara finare och finare enligt mig och Daniel. Så nu vill vi ha något liknande på den andra högtalaren. Till er alla högtalehatare så har jag bara en sak att säga, de är perfekta att ställa ljus på, men då gäller det att de är stora. De där nya små ger jag inte mycket för, de är fula.

Idag är jag ledig och i mina mått fick jag sovmorgon, 07.20 vaknade A och det är två timmar senare än vad jag har gått upp de senaste dagarna.

1 kommentar:

  1. Åh ljusstaken är ju bara så fin! Har letat efter en sådan ett tag. Daniel måste ha hunnit före mig på IKEAS loppis, för jag var där och hittade ingen ;0)

    Du gör rätt i som samlar ihop till en udda servis. Det är mycket charmigare med olika mönster än med en och samma.
    Kram!

    SvaraRadera