onsdag 24 augusti 2011

Onsdag

Detta åt vi igår, kalvstek med stekta kantareller. Mumsigt värre. Idag har jag försökt att konservera kantareller, men det gick åt helvete för burken höll inte tätt. Så nya burkar ska handlas och sen blir det ett nytt försök. Idag har vi äntligen satt upp hängrännorna på baksidan som åkte ner med snön i vintras. Det var inte kul nånstans. Var man grinig innan så var man definitivt grinig under arbetet. Men det är skönt nu när det är gjort och med en massa tur så behöver vi inte göra om det nästa år.

Idag kokas det saft igen. Det var mycket smidigare och lättare än vad jag trodde så en ny omgång är på spisen nu. Så sen ska det tillverkas en hel drös med etiketter. Jag lever på hoppet att A ska sova en sväng till så jag kan gå upp och pyssla lite. Daniel har dragit för att spela badminton så därifrån har jag ingen hjälp ikväll.

1 kommentar:

  1. Oj vilken middag!
    Ja, saft är ju verkligen enkelt att göra. Jag blev förvånad själv också. Har alltid trott att det är omständigt (eftersom de flesta faktiskt säger det). Själv ska jag ge mig in på äppelmos nu när äppelträden ploppar äpplen som aldrig förr. Kan gå hur som helst :)
    Kram

    SvaraRadera