måndag 1 augusti 2011

Gräva hit och gräva dit

En vän till mig har gått och blivit med blogg så besök gärna hennes sida här. Dagen idag har mest bestått av att få till kanterna till plattgången, så snart ska gå ut och börja fylla igen kanterna med stenmjöl. Vem vet jag kanske blir klar nån gång innan jag börjar jobba. Men detta blir nog det enda projekt för mig i sommar. Jag hade planer på att slipa köksmöblerna och sen måla dem vita. Men det får bli en annan gång. För helt ärligt så hatar jag att slipa och av nån anledning så är det jag som åker på att slipa här hemma. Jag har slipat fönster och fönsterkarmar, skjutdörren till sovrum/badrum, allt spackel i rum där vi har tapetserat om, några trappsteg slipade jag förra året med, jo köksmöblerna har jag slipat en gång, för sju år sen när hanen och jag flyttade ihop. Så om jag känner mig rätt så kommer köksmöblerna hänga med ett tag till och sen blir det nya när vi inte har några småbarn.

Ut och ösa stenmjöl var det. Bäst att passa på när man har ett sovande barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar