söndag 14 augusti 2011

Auktion i Tived

Jodå det blev lite auktioner och loppisar idag med. Trots en mindre baksmälla. Jag och svärmor delade på en flaska Baileys igår och lite öl. Det var inte helt fel. Åter till auktionen. Färden styrdes först mot Tived på auktion. Långt mitt ute i ingenstans låg det. Men fint var det därute och det är kul att det händer lite mitt ute i ingenstans. Daniel lyckades ropa in ett par stolar för 20 kr för bägge. Frågan är vad vi ska göra med dem.


Som ni ser så är de inte alltför hela. Sen vill man ju veta om de är värda nånting innan man slaktar dom till kanske blomsterstolar eller liknande. Skulle någon ha något tips med stolarna så mottages de gärna. Sen ropades det in lite annat som en lår som vi ska ha leksaker i i vardagsrummet, en stor bryggeriflaska. Jag har bloggat om sådana förut. De har jag ovanför köksskåpen.

Efter Tived åkte vi vidare mot Åtorp som ligger utmed väg 204 mellan E20 och Svartå. Där skulle de ha varit en auktion, men det hade stått så dumt i NA så de körde loppis. Men det var bara skit där för att vara mild i utlåtandet. Så hur de hade tänkt att auktion på de saker är en gåta. Sen blev det ett besök på favoritloppisen utanför Mullhyttan. Men tyvärr åkte vi tomhänta därifrån. Men det var väldigt urplockat där så det märks att det är i slutet av loppis säsongen så nästa år ska jag vara där i juni nån gång för då tror jag de har mest prylar. Annars är den loppisen bra för det är prylar högt och lågt och så är det tokbilligt.

Imorgon ska det pysslas med Jag kan själv och Josefine det ska bli jättekul att ses. Förhoppningsvis kanske jag kan visa upp något imorgon. Vi ska måla med Promarkers och det är helt nytt för mig, så det ska bli kul att prova något nytt.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du ska måla stolarna och klä om i ett ull-tyg. Det som jag klätt mina fotpallar i (typ fårskinn) finns i vitt, svart o grått. Blir hur mysigt som helst!

    SvaraRadera