måndag 27 juni 2011

Hundvakt

Idag ska jag åka till min föräldrar och vara hundvakt åt deras blodhund Ivar. Mina föräldrar och lillebror draar iväg på Ålandskryssning i ett dygn och värsta lyxhytten har de bokat också. Så just nu försöker jag packa och röja undan här hemma. Sen har jag förhoppning om att Daniel kommer att dammsuga sen ikväll. Hittills har jag ialf kommit en bit på vägen med att plocka undan en massa smått. Allt sånt har verkligen hamnat efter här hemma för att vara hos oss. Åter till hundvaktningen, jag kommer få hjälp av min systerdotter på åtta år, hon tycker att A är det roligaste som finns så det ska bli skönt med lite hjälp från henne när jag ska rasta blodhunden. Sen så åker hanen på konferens imorgon och är borta en natt och om systerdottern inte har alltför mycket hemlängtan så följer hon med mig hem och stannar här i Kvistbro en natt.

Sen är det inte långt kvar till hanens semester, nackdelen med det är att då är det inte långt kvar tills jag börjar jobba igen. Men det ska jag försöka koppla bort och njuta av att jag är ledig hela sommaren med världens bästa familj.

Igår var vi även på ett-års kalas men mer om det senare då jag glömde kameran hos mamma och pappa igår. Nu ska det fortsättas här hemma så jag kan komma hem till ett städat hus imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar