onsdag 1 juni 2011

Ett under

Det här med att odla är något jag har tänkt att göra under några år men aldrig riktigt fått tummen ur. Nu i år föll det så bra att min lillasyster drog igång en massa odlingsprojekt och att jag är mammaledig och faktiskt har mer tid till att göra saker än förut. Och ork också för den delen. Nu har det kommit till squashens tur att bära frukt. Den är inte stor men jag ser ljust på framtiden för dessa plantor. Den plantan som har frukt bor fortfarande kvar i kruka och tanken är att den ska fortsätta med det. Jag har satt ner två squashfrön direkt i pallkragen och de har jag inte sett skymten av. Jag ville testa och se vilket som blev bäst så jag vet hur jag ska bära mig åt i framtiden.

Annars rullar det på som vanligt och igår fick även jag uppleva hur små barn ogillar värme. Som tur var skulle vi åka och handla så A hamnade hos sin farmor och farfar som har ett svalare hus än vad vi har.

Nä toaletten nästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar