tisdag 17 maj 2011

Matsedel

Nu var det ju ett tag sen jag lade upp matsedeln här på blöggen. För matsedel gör vi fortfarande.

Måndag - Gryta med kokt potatis
Tisdag - Stekt kyckling med gräddsås och kokt potatis
Onsdag - Fisk i foliepaket och färkpotatis
Torsdag - Fläskfilé utan dess like och kokt potatis
Fredag - Kantarellpaj
Lördag - Falukorv och stuvade makaroner
Söndag - Grillad flankstek och pommes

Måndag - Kyckling i ugn och ris
Tisdag - Fiskgratäng
Onsdag - Krämig kycklingpastasås och såklart pasta
Torsdag - Korvgryta av något slag
Fredag - Lax och räkgryta kokt potatis
Lördag - Stek och kokt potatis
Söndag - Tigga mors dag middag nånstans

Måndag - Kycklingwok med sweet chili sås

Sen vet jag inte riktigt hur matsedeln går ihop med det nya livet, men jag tror inte på smalmat utan mindre portioner. Det nya livet har gått sådär då det blev en fika på IKEA när hanen och jag
var iväg och handlade. Men den var välbehövlig för annars hade jag dött inne på Maxi när vi handlade mat. Det har även blivit lite blommor och krukor inhandlat. Så imorgon eftermiddag/kväll ska det planteras och omplanteras. Med lite tur kanske kameran kommer fram.

1 kommentar:

  1. Inga dåliga matsedlar =) Kan du inte skriva recepten oxå? He he he

    SvaraRadera