måndag 2 maj 2011

Måndag

Något som jag uppskattar väldigt mycket nu är sovande barn. Det vakna barnet har fått för sig att man inte ska sova i mer än 30 min och sen när man är vaken så ska det gnällas om man inte får uppmärksamhet non stop. Men jag får väl vara tacksam för att han inte skriker.

Idag har det hunnit med en mammaträff i Gropen, så det var bara att ta vagnen och knalla dit med grannen. Fast det var kallare att gå än vad vi trodde. Där borta så visade A sin absoluta bästa sida, låg på ett täcke på golvet och var helnöjd. Jag tyckte det var hur skönt som helst att få fika i fred och prata lite med andra mammor.

Här hemma var det mera gnäll istället, för att titta på när jag plockar ur diskmaskinen och sen plockar in tvätt är ingen höjdare. Men att ligga i gästsängen på övervåningen när jag strök var roligt. Så med andra ord så vill han vara på nya ställen.

Imorgon dumpar jag A hos hans farmor så jag kan roa mig med att spendera pengar på Marieberg och ja jag vet att man kan ta med sina barn, men har barnet en farmor som vill vara barnvakt så föredrar jag att handla utan barn.

Nä nu ska jag göra matsedel, för det ska storhandlas mat imorgon med. Fan vad jag hatar att göra matsedel, men jag skrev ut en del recept igår så det ska nog inte vara helt kört.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar