söndag 27 mars 2011

Sovrutiner

Om ni inte vill läsa om A:a sovrutiner så kan ni ju lämna blöggen nu. Det underbara söta barnet brukar somna mellan halv nio - nio på kvällarna jättesnällt och det gör han än så länge. Sen brukar han sova till sex - sju nån gång på morgonen. Sen ammas lite och så sova nån timme till. Men både fredag och lördag har han bestämt sig att äta redan vid fem och visst det är ett steg bakåt men det funkar. Inatt vaknade han redan kvart över tre, då försökte jag få honom att somna om med nappen men efter en halvtimme gav jag upp och han fick äta. Sen har han visserligen somnat om bra, men i vår säng och då sover jag som en kratta. Visst han har inte ätit mer än vanligt nu på morgonen men det började på tok för tidigt. Speciellt eftersom jag inte la mig förrän tolv igår. Så tre timmar fick jag sova ostört, jag hade ialf förväntat mig fem. Så nu är teorierna många om varför han vaknar tidigt. En är att jag ammar mindre på dagarna, jag försöker bara att amma när han säger till och det är ofta ändå. Fast igår kväll blev det mindre än vanligt. Sen så har jag funderat på om det är för han är lite snorig. Men jag tror nog det beror på att han är i en tillväxtperiod och behöver äta mera. Jag har även varit inne på att han sover för mycket på dagen, men det har jag lagt ner eftersom då borde han inte somna om bra efter tidig amning och sen vakna när vi brukar gå upp och så borde han vilja lägga sig senare om han sover mycket på dagen.

Nåväl teorierna är många och jag hoppas att den nattupplevelse var en engångsgrej. För övrigt så har min lillasyster äntligen masat sig till förlossningen och föder just nu barn. Jag hoppas det går bra och A ser mycket framemot en kusin som är jämnårig.

Nu blir det amning och sen en tur till Fjöget och sen blir det lite bebishäng här.

1 kommentar:

  1. Jag gissar på en tillväxtperiod...Tryck i honom massor av mat.

    SvaraRadera