onsdag 23 mars 2011

Idag blåser det typ storm. Igen. Men det var inte detta blöggen skulle handla om utan om mitt besök i den stora staden Örebro. Igår var vi ju hemma hela dagen och A verkade lite rastlös av det så idag for vi in till Örebro för att hälsa på min lillasyster. Jag kom dit runt tolv och åkte runt sex, av nån anledning blir jag alltid kvar där skitlänge, men det är väl så med trevligt sällskap, de vill aldrig åka hem. Först blev det en promenad till Max för en sen lunch och sen ett besök till Blomsterlandet. Där blev det lite fröer och lökar handlade så imorgon ska jag nog börja förplantera litegrann här hemma. Så i sommar kommer jag ha värsta landet i trädgården eller på annat lämpligt ställe. Sen blev det en massa bus med hennes dotter E. Hon är en riktig busunge och hon uppskattade nog mest mitt besök då hennes föräldrar är tokgravida och inte orkar leka med henne.

Men nu är jag hemma med en nöjd skitunge. Fast han var inte helt nöjd i bilen först när vi åkte hem. Sen slet jag av honom mössan då blev han toknöjd. Jag tror den hade åkt ner i ögonen för han skrek som en galning och somnade så fort den åkte av. Fast helt säker är jag ju inte eftersom han åker bak och jag kör fram. Men det kändes som om mössan hade åkt ner.

Vad resten av veckan kommer att bjuda på har jag inte en aning, så om nån vill lura ut mig på tokigheter så ställer jag mer än gärna upp.

1 kommentar:

  1. Ja, nu har hon haft samma rutin tre dagar i sträck. Så fort Fredrik åkt till jobbet på eftermiddagen så har hon vägrat lämna famnen fram till nio på kvällen, då har hon slocknat. Positivt är väll ändå att hon sovit bra på natten sen :) Idag har jag i alla fall anpassat rutiner efter henne så jag fått en del gjort nu efter nio. Man lär sig :)

    SvaraRadera