torsdag 24 februari 2011

Vanliga blöjor vs tygblöjor

Jag använder som de flesta redan vet tygblöjor. Det finns många för och nackdelar med alla blöjor. Men nu är det bevisat att tygblöjorna suger bättre. Eftersom A sover länge på nätterna och vaknar inte förrän runt sex på morgonen, äter och sen somnar om, så kan han ha nattblöjan ibland upp till 13h. Många gånger byter jag inte blöja vid sex för att A inte ska vakna för mycket och för att jag är lat. Med tygblöjorna har inte det varit något problem förutom att de har luktat mer kiss. Men inatt hade jag vanlig blöja på och efter 13h var den dyngsur och sängkläder fick bytas. Nu kanske 13h är lite lång tid, men går det med tygblöjor ska det gå med en vanlig också kan man tycka. Så kontentan av detta är Mer tygblöjor åt folket.

Sen ska jag åka och våldgästa lillasyster, skulle ha åkt igår men det blev inställt.

2 kommentarer:

  1. Tygblöjor är verkligen inte min grej. Ella har alltid använt Libero och de har aldrig läckt på nätterna. Däremot så verkar Pampers vara mycket sämre.

    SvaraRadera
  2. Håller med: Mer Tygblöjor Åt Folket!! Pappersblöjor borde inte få finnas.

    SvaraRadera