onsdag 26 januari 2011

Varför??



Varför blir det alltid så många böcker när jag beställer sådana? En del köper för mycket kläder, smink, elektronik, heminredning osv, min stora last är böcker. Visst nu köper jag inte böcker jätteofta men på tok för många när det sker. Nu skulle jag skicka efter en bok till min systerdotter som fyller år snart och sen råkade det bli tre böcker till mig också. När jag ska hinna läsa alla böcker är en gåta och var ska jag ha dom? Bokhyllorna är fulla och jag har en hög med böcker som väntar på hyllplats. Nu går det visserligen att lösa med fler bokhyllor, men då kommer den veliga sidan fram hos mig, var ska de stå? För tillfället har jag ingen bra plats för dem. Dessutom har jag ett gäng fotoalbum som också vill ha hyllplats. För att göra sig av med böckerna när man läst dom går inte för mig, de är mina bebisar och att låna böcker vill jag inte heller då jag har fått en fix idé att jag ska ha mycket böcker. Men jag kommer nog sluta som min mor och ge bort böckerna till slut en vacker dag, men förhoppningsvis så dröjer det 20 år till dess.

2 kommentarer:

  1. Oj Oj, om du visste hur mycket böcker jag köper =P. Fast den senaste tiden har jag fått dille på att köpa barnböcker för bebis ska promt ha en välfylld bokhylla långt innan den föds =/

    Vi måste ju få komma och hälsa på den lilla Alexander också, när ni har fått lite dygnsrytm och alla närstående har snosat klart!

    SvaraRadera
  2. Det är mammas fel att vi har böcker överhuvudtaget...Har samma last själv, kan köpa hur många böcker som helst. Men jag har blivit duktig på att skänka dem som var dåliga :-)

    SvaraRadera