onsdag 12 januari 2011

Sjalbarn

Jag har ju en bärsjal som min storasyster hade till sina barn (ialf hennes minsta barn) och idag har jag äntligen fått arslet ur vagnen att använda till A. Det var ju inte helt lätt att knyta den, men på sjalbarn.se så har de kanonbra videoklipp på hur man ska göra. Så här blev mitt resultat idag.






Jag är inte helt nöjd med min knytning, jag behöver nog träna lite på det hela. Men jag tror A gillar sjalen, han somnade på en gång i den. Min tanke var att han skulle vara vaken ett tag till för att sen sova och sen vara vaken ikväll. Men det löser sig nog. Jag jobbar stenhårt för att få in lite dygnsrytm och än så länge går det sådär, men igår somnade vi ialf runt halv tolv och det är jag helnöjd med och sen sov vi till nio halv tio med några matningar emellan.

Jag vet att det har blivit mycket barn nu i bloggen och det var ju inte vad jag hade tänkt mig, men det är skitsvårt att undvika när man går hemma. Men som lite kompensation kommer ett kattkort här.



Han hjälpte mig att plocka ner julpyntet förut, ialf grangirlangerna. Han låg i kartongen där de skulle vara och tog emot girlangerna när jag la ner dem. Fast det tog jag ju inge kort på. Nåväl julen är nästan bortstädad, det är bara granen kvar och i år ska den ner innan april ialf. Det var så att förra året så ville varken Daniel eller jag skotta ner till gäststugan så då var granen kvar till i början av april. Nu är det redan lite skottat från när vi hämtade in barnvagnen.

Nä träna på att knyta sjal kanske, nu har jag ju koll på grunderna nu är det bara detaljerna som behöver finslipas.

2 kommentarer:

  1. Hej Madde!

    Så skönt Alexander ser ut att ha det i en goa och
    mjuka sjalen. Förstår att han tycker om att vara så nära och har det så ombonat i din famn.

    Pussa Alexander från mig!
    Kram Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Min lilla älskar också sjalen! Men ibland blir det klumpigt...

    SvaraRadera