tisdag 4 januari 2011

Omöjlig bebis

Natten började bra, trodde jag, A somnade som en stock runt halv elva och jag jublade som var dyngtrött. Men så kul fick jag inte ha det utan han vaknade efter en halvtimme. Sen var det amning och pill med napp till ett ungefär. Men han var snäll och tyst ialf. Sen kom Daniel och tog över så jag skulle få sova lite. Då brakade helvetet loss och det var skrik på högsta nivå ett bra tag. Vi är övertygade om att det lilla livet hade magknip och trött var han, för han hade varit vaken sen åtta på kvällen och bara sovit korta stunder. När vi tyckte han hade skrikit klart så fick han äta igen. Sen somnade han vid tre på natten och sov till åtta. Då ville han ha mat och sen somnade han och sover fortfarande och det är väl inte konstigt med tanke på hur trött han var. Så det var ju för väl att vi inte skulle nånstans nu på morgonen.





Så här söt kan han vara nä han sover. Nåväl det hade ju kunnat vara värre och det är inte många som han har bråkat så här mycket. Enda fördelen var att jag var skittrött och verkligen sov sen när han somnade. Nu ska jag snart väcka honom och sen blir det besök hos Daniels mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar