fredag 3 december 2010

Personalfesten igår






Igår var det ju äntligen personalfest. Festen var trevlig, men den nådde inte riktigt topp. Vet inte om det beror på att jag var nykter och rätt så otymplig eller om det var något annat. Det finns fler bilder på fejjan för den som vill se. Jag tog däremot väldigt lite bilder denna fest och det var konstigt för det var ändå maskerad om man ville, eller så skulle man vara finklädd, jag valde det senare alternativet då jag är sämst på att klä ut mig. Kvällens bästa citat måste ha kommit från mig, det var dock inte så många som hörde det. Men när chefen hälsade oss välkomna så berättade han att i Brändåsen hade de anställt 21st nya och då var jag ju tvungen att säga till kollegan jämter mig (hon har sagt upp sig nu under hösten) Behövs det så många för att ersätta oss två?

Däremot tog jag revansch i år. Förra året hade jag stora planer på att bli årets arbetsledare eftersom jag personligen tycker att 2009 är mitt bästa Donkan-år och verkligen slet för att lyckas med det, men nä då blev det minsann ingen utmärkelse till mig och jag var riktigt besviken. Men sen i år när jag personligen tycker jag gjort ett sämre år, då går man och blir årets skiftledare. Det är riktigt märkligt det där om jag får säga det själv. Nu kanske jag lät lite bitter, men det är jag absolut inte och det var riktigt roligt att få den utmärkelsen och även om jag tycker jag förtjänade den mera förra året så förtjänade jag den i år också. Nästa år ser det mörkt ut på den fronten eftersom jag inte kommer jobba så mycket året som kommer. Hade jag vart onykter igår så hade jag säkert poserat lite med mina fina diplom på några bilder, men det gjorde jag inte nu.

Nä mycket svammel blev det här och trött är jag också. Men det gick sådär att somna imorse då Daniel hade släppt ut katterna och de jamade och ville in och när de jamade och ville in så skällde Mythos. Man ska helt enkelt inte ha hund.

1 kommentar:

  1. Du förtjänade verkligen utmärkelsen, Madde - du har kämpat bra under 2010 också! :) Och har de anställt 21 pers? Wöw, var håller du hus?

    SvaraRadera