torsdag 23 december 2010

Låång tid

Jag och Daniel börjar att komma in i rutinerna att precis allting tar dubbelt så lång tid när man har barn. Som imorse när vi skulle vara på barnavårdcentralen halv elva, vi hade klockan på ringning klockan åtta för att hinna med amning och sin egen frukost och det var ju för väl att vi inte gick upp senare eftersom vi kom fram precis halv elva. Sen när vi kom hem så skulle det städas och till en början gick det bra medan den lilla sparveln låg och sov. Han är inte direkt ljudkänslig, dammsög nästan bredvid honom och han bara sov. Undra vem han är släkt med. Men efter ett tag vaknade han ändå och då var det amning och åter amning och städningen blev avbruten. Nåväl nu är städningen klar och Daniel slår in min julklapp.

Sen till den där amningen, jag har köpt amningsnappar, det är typ en bröstvårta i gummi som man sätter på tutten och helt plötsligt så gick det bra att äta på vänstertutten och det tackar jag högre makter för. Så nu är det bara att hoppas på att det håller i.

Ja det blev visst lite mycket barntjat och det kan tyvärr inte hjälpas då jag inte har fångat katterna på kort idag. Men de var väldigt fascinerade av golvmoppen förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar