fredag 26 november 2010

Måste ha mer koll

Jag måste skaffa mig mera koll på verkligheten tror jag. I de senaste 8 åren har jag levt i min Gyllene Måsen bubbla, nu är det ju dags för mig att tillfälligt lämna den och möta den riktiga världen. Denna gång handlar det om min föräldrapenning. I min arbetarbubbla som jag har befunnit mig i de senaste 9 åren så kommer lönen månaden efter. På FK kommer den visst samma månad. Så denna månad har först fått min vanliga lön och sen ca 1900kr från FK för några dagar i november. Så nästa månad får jag en halv lön från mitt jobb och sen en utbetalning från FK. Så med facit i hand skulle jag ha gått hemma utan pengar ialf i två veckor om inte tre veckor för att spara mammadagar. Så med andra ord borde jag ha kollat upp det där med utbetalningarna tidigare. Men jag deppar inte ihop för det, det hade varit mycket värre om det hade varit åt andra hållet. Vilket det kommer bli när jag ska börja jobba. Men klok som jag är så ska jag spara mina 1900kr till kärvare tider. För de kommer att komma.

Idag blir det ett besök hos min mamma. Hunden får följa med han med, även fast han inte gillar åka bil. Frågan är om min bil starta. Den har vilat sig i form nu i ca två veckor. För er som inte har koll kan jag meddela att Daniel och jag är hundvakt och kattvakt åt en av hans föräldrars hundar och deras katt. Katten är dessutom vår gamla katt Sasha. Hon som gjorde sig illa på magen hela förra hösten. Hunden är blandras med schnauser och papillon och två raser till. Söt är han ialf. Katterna är ialf inte helt förtjusta i honom.


Imorgon blir det julbak hemma hos storasyster. Det ska bli kul och massor med pepparkaksdeg ska jag äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar