torsdag 25 november 2010

Det går bra nu

Eller inte. Jag måste börja läsa saker och ting innan jag beställer saker. Julkorten har ni ju hört talas om. Jag beställde även almanackor, de blev visst dubbelt så stora som jag hade tänkt mig. Almanackan jag beställde var i 30*40cm och det är ju lagom tänkte jag, den är apstor kan jag ju meddela. Så min käre sambo idiotförklarade mig ganska hårt, för det var likadant när jag beställde gardiner i somras, men då hade jag tur och de passade perfekt. Jag ska nog strukturera upp saker och ting lite bättre i framtiden.

Nu har jag dessutom betalat räkningarna och jag kommer i fortsättningen gråta blod när jag gör det, jag har ju hört att man inte blir rik på föräldrapenning. Så sen blir det snålbyxorna på, på riktigt.

På tal om något helt annat så har jag fått en ful vårta/blåsa på ena tutten. Så idag har jag varit till vårdcentralen för den och de skulle skicka remiss till hudkliniken. Det känns helt okej förutom att hon rekommenderade att jag inte skulle amma på det bröstet så länge "vårtan" var kvar. Det känns ju sådär lagom kul. Det kommer bli jobbigt ändå att amma och sen bara kunna göra det på ett bröst. Jag hoppas de snabbar på min remiss så det är klart innan Baltazar ploppar ut. För ja, barn ploppar ut. Det har jag sett på tv-spelet Lego Star Wars, så då måste det ju vara sant.

Nu tycker jag det kan bli måndag för då ska jag handla de sista julklapparna och sen hade jag tänkt att föda barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar